MVS Race Engineering voor al uw schade- / onderdelenreparatie, laswerk, baksteunen, cilinderkoppen, radiateurs, frames, carters, zandstralen, draai en freeswerkzaamheden, hand made uitlaatsystemen, motorenrevisie, motortuning, versnellingsbakmodificatie, vermogensmetingen, speciaalbouw voor race-, straat-, supermotard-, en streetfightermotoren Tuning

MVS Race Engineering

Logo_motor_middel

Tuning

Één van de specialisaties van MVS is het blueprinten van race-, cross-, rally-, sm- en straatmotoren.

Bij 2-takt motoren gaat het grotendeels om het uitlaatsysteem in combinatie met de juiste compressie, poortentiming en de ontsteking.

Bij 4-takt motoren hebben we te maken met meerdere onderdelen
Door een speciale vorm in de klepzetel te brengen kan het koppel en het vermogen in het laag- en middengebied verhoogd worden. Dit uiteraard in samenwerking met bewerkingen aan de kleppen, de in- en uitlaatkanalen en door diverse onderdelen uit te wegen, te balanceren en uit te literen. Het is dan ook van groot belang dat de juiste in-en uitlaat bij elkaar worden gezocht en gecombineerd worden voor het optimale resultaat.
Wanneer mogelijk is het aan te raden om grotere in-en uitlaat kleppen te plaatsen. Al deze handelingen kunnen een koppelwinst en vermogenswinst opleveren; dit is grotendeels afhankelijk van hoe goed de onbewerkte cilinderkop is.
Door dit te combineren met een set snellere nokkenassen, aangepaste elektronica, gemodificeerd lucht inlaatsysteem en een berekend uitlaatsysteem zijn zeer hoge winsten te behalen. Hierdoor verkrijgt men een motor met veel koppel in het lage toeren gebied en veel vermogen in het hoger toerengebied.

Mocht het budget niet toereikend zijn dan biedt MVS ook andere mogelijkheden om winsten te behalen.
Dit kan gemakkelijker door het plaatsen van een WISECO BIG BORE KIT d.w.z. het toepassen van een grotere cilinderinhoud.

MVS beschikt over een speciaal ontworpen motoren-testbank. Deze testbank is ontworpen voor motoren met kleinere cilinderinhouden zoals kartmotoren, 2-takt motoren en 4-takt motoren die zowel gebruikt worden in de supermono als in de motorcross.
Voor zwaardere motoren zoals superbike’s, dragrace, en auto’s werken wij samen met R. Frederiks (
www.tovami.com) die ons in staat steldt om alle soort auto’s en motoren te kunnen testen.

 

(1) Hier een 1 cilinder 4 kleps BMW kop waarbij de in en uitlaatkanalen onder een andere hoek zijn geplaatst

(2) Koteren van kanalen

(3) Er wordt veel precisie en vakmanschap vereist

 

 

 

(1) Een Tovami motorentestbank zowel voor 2- en 4-takt motoren

(2) Hier de ontwikkeling van een 250 cc 2-takt machine

 

 

 

Team MRTT Hugen Racing (250cc ONK/EK wegrace)

Een door MVS geprepareerde machine met de TT van Assen

Geheel gemodenificeerde krukas voor een 1 cilinder 4-takt