VOOR COMPLETE MOTORFIETSEN,QUADS,KARTS EN LOSSE MOTORBLOKKEN

Waarom moet je testen ?

Veel mensen onderschatten het gebruik van de testbank, ze gaan veelal zelf aan de slag met de tuning of carburatie/injectie van hun motorfiets of laten dit elders doen. Het belangrijkste word dan vaak uiteindelijk vergeten met alle gevolgen  van dien. We hebben het hier over een brandstofanalyse d.mv een air fuel meting,hierbij kunnen we optimaal meten en loggen wat je luchtbrandstof verhouding is en deze indien nodig optimaliseren door de carburatie of injectie aan te passen.

Uit de praktijk blijkt dat dit vaak veel winst oplevert en een vele male rijbaardere motorfiets wat betreft gas respons.

Het afstellen en fine tunen van de motor wat alleen maar mogelijk is door middel van het gebruik van deze meetapparatuur i.c.m een testbank is daarom van essentieel belang waarbij je vaak motor schades voorkomt en enorm goede resultaten kan behalen wat betreft de prestatie,s van de motor. In uitzonderlijke gevallen een verdubbeling van het vermogen !!!

  • Moto GP

  • Karting

  • Classic Zijspan

  • Young timer Ducati

  • Bekend van div tv Programma’s

  • 2 takt nsr 500 grand prix

Testbankencentrum: Testruimte 1 en 2

zijn wij in het bezit van een testbank waarop je complete motorfiets,quad of kart  binnen enkele minuten getest kan worden maar wij kunnen  ook losse motorblokken testen in een speciaal geconditioneerde 2e testruimte alla formula 1 moto gp. Deze testruimte word veel al  gebruikt voor speciale ontwikkelings en tunings projecten,denk daarbij aan het fine tunen van een uitlaat systeem van een 2 takt kart of motorfiets of bijvoorbeeld de nokkenastiming van een 4 takt motor. Deze blokkentestbak is ook voorzien van uitlaatgas temparatuur sensoren,water,olie sensoren en air/fuel meting icm met een wervelstroom rem met inloop modus.Het testen van een motorblok in deze ruimte verricht nog al wat montage en aansluitwerk, de ruimte is daarom alleen per dag te huur inclusief een van onze testbank analyse  medewerkers

Voordelen?

Het bespaart je een hoop geld met aanschaf van een externe module en wat afstelling betreft: Denk hierbij aan bijvoorbeeld de ktm 690 en 1290 , een motor die in de stad nauwelijks te bereiden valt door het bokken bij lage snelheid,dit probleem lossen wij gegarandeerd d.m.v het overschrijven van de ecu  met een afstelling en map geheel op maat, veelal is er ook wat vermogenswinst maar het behaalde resultaat wat betreft gasrespons is uitermate goed en zijn geld dik waard!

Wat kunnen we je aanbieden?

Bij MVS race engineering ben je aan het juiste adres om je motorfiets, quad of kart te laten afstellen. Wij zijn o.a gespecialiseerd in tuning en het afstellen van motorfietsen, uitlaten, carburatie, injectie en ontstekings systemen, voor alle soorten bouwjaren 2 en 4 takt motoren van 2 pk t/m 350 pk en van straat motoren t/m echte 500cc 2 takt grandprix races , wk superbike motoren tot zelfs Moto 2 en Moto GP motoren .

In de afgelopen 18 jaar hebben we zeer veel ervaring en kennis opgedaan met betrekking tot het testen en tunen van alle soorten motoren in samenwerking met div wereldwijde collega’s. Veel dealers en teams uit de motorcross, supermoto, enduro en wegrace zijn daarom al jaren kind aan huis bij ons en weten ons adres vanuit heel Europa te vinden

Mocht je zelf een aantal onderdelen willen testen op je motor en gebruik willen maken van een van onze testbanken, dan is dat geen enkel probleem, u tunings geheimen worden absoluut niet vrijgegeven

We hebben veel carburatie onderdelen op voorraad en beschikken ook over vele injectie afstel software waarbij we bij vele motoren zelfs in de originele ecu kunnen komen om te herschrijven en hierbij een gehele injectie en ontstekings map op maat kunnen maken naar u wens in div prijsklassen.

Zelfs bij crossmotoren zoals kawasaki en honda maar ook de race motoren zoals Ducati, Yec Yamaha’s  en Honda races met HRC ECU’s kunnen wij afstellen.

Twijfel je of we je merk motorfiets kunnen afstellen,neem contact op we bieden vrijwel altijd een passende oplossing en beschikken over enorm veel software voor vele motorfietsen

RESULTAAT:

BETROUWBAARDER,

IN VEEL GEVALLEN VERMOGENSWINST

LANGERE LEVENSDUUR

MINDER ONDERHOUDSKOSTEN

Prijzen vermogensmetingen en gebruik testbanken:

ITEMPrijs (euro)Per
Verzekerings kilowatt uitdraai inclusief Mvs testbank rapport van u voortuig.

Word bij vrijwel alle verzekeringen geaccepteerd (op een enkele uitzondering na)

165Per rapport/document
Testbank voor complete motorfietsen Onbeperkte aantal runs

Minimale doorbelasten kosten bedragen 115 euro per uur

95per 50 min
Afstellen van carburatie/injectie/ontst systemen en tuning op testbank inclusief gebruik machinepark door mvs zoals rvs,aluminium en titanium las apparatuur,draai en freesbank en overige machine,s voor een optimale fine tuning95per 50 min
Testbank voor losse motoren (excl arbeids kosten op en afbouwen)150per uur
Testbank complete Quads en karts125per uur
Verhuur van testbank complete motorfietsen (voor bedrijven en teams) Allen voor personen met testbank ervaring en gebruik op eigen risico950dag
Verhuur van losse blokken testbank (voor bedrijven en teams) Alleen voor personen met testbank ervaring en gebruik op eigen risico950dag
ITEMPrijs (euro)Per
Overschrijven /herprogrammeren orginele ecu inclusief brandstofanalyse,testrapport en persoonlijke uitlegvanaf €125 t/m 550 euro (2 wielers)
Afstellen powercommander / Rapid bike ( door ons geleverd)Stage 1 : 95
Stage 2: 155
Stage 3: 260
Afstellen powercommander / Rapid bike ( zelf mee gebracht )Stage 1 : 95
Stage 2: 185
Stage 3: 295
Afstellen externe injectie module95Per 50 min
Afstellen ontsteking systemen95Per 50 min
Sychroon stellen en air/fuel meting op testbank95Per 50 min

* Voor € 95,- er mogen onbeperkte aantal testruns in 50 minuten gemaakt worden!
In dit tarief zit ook een MVS testanalyse medewerker inbegrepen maar ook het gebruik van rvs,aluminium en titanium las,draai en frees apparatuur om een eventuele reparatie of modificatie aan u motorfiets  te laten verrichten door een medewerker van MVS. Door deze extra service onderscheiden we ons van vele andere bedrijven.

Deze prijs is exclusief materiaal zoals bijvoorbeeld sproeiers,naalden en andere benodigde materialen bestemd voor u motorfiets.

Minimale doorbelasten afname is 50 minuten

Wij gaan er wel vanuit dat de motoren voorzien zijn van normaal onderhoud, dus ook voldoende olie, water, brandstof en werkende meters e.d. De motor dient in veilige staat aangeleverd te worden. Zorg er voor dat je een degelijke achterband hebt en GEEN motorcrossband. We hebben eventueel een los testwiel ter beschikking (afhankelijk van merk crosser). Het mooiste is als u zelf al een korte voorproef heeft verricht zodat u zeker weet dat de motor start en alle onderdelen op de juiste manier zijn vast is gezet.En heel belangrijk…geen brandstof lekt !

Wij kunnen op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor schade en/of letsel aan persoon of voertuig die ontstaan door gebruik van testbank. Testen is geheel op eigen risico!

( ook schades  aan de testapparatuur veroorzaakt door u voortuig) 

Personen ( maximaal 2) die aanwezig zijn bij de test zijn geheel op eigen risico aanwezig  en zullen alle mondeling overgedragen veiligheidsinstructies opvolgen en ten alle tijden op gepaste en veilige afstand bevinden van het te testen opject. Film materiaal mag alleen met goedkeuring van MVS worden gepubliceerd.

Bij het uit handen geven van het te testen voertuig bent u op de hoogte van de algemene voorwaarden en bent u tevens akkoord met de bovenstaande voorwaarden en de voorwaarden op deze website.